Poznaj kolejnych członków zespołu EPOS

Czas czytania artykułu: 3 minuty
Michalina
02.12.2021

W tym artykule przedstawię Wam kolejne osoby ze szczecińskiej części zespołu EPOS oraz krótko opowiem o tym, czym jest i jak przebiega audyt ISO 9001. Miłej lektury.

Maria jest częścią zespołu Regulatory Compliance, którego większości pracuje w Danii i zajmuje się szeroko pojętą zgodnością produktów oraz procesów z regulacjami prawnymi. Jej praca wiąże się ze stałym kontaktem z urzędami i instytucjami europejskimi oraz globalnymi, które tych zgodności wymagają i kontrolują. Ważną częścią jej obowiązków jest czytanie i zaznajamianie się z międzynarodowymi regulacjami prawnymi, aby dostosować nasze procesy do obowiązujących przepisów. Jak podkreśla Marysia, zgodność, to słowo klucz w jej pracy.

Błażej jest częścią zespołu Process Quality. Zajmuje się on utrzymywaniem systemu zarządzania jakością, czyli wszelkimi procesami usprawniającymi system oraz bieżącym aktualizowaniem dokumentacji. Czuwa on również nad dograniem wszystkich szczegółów, aby każdy audyt poszedł jak najsprawniej.

Słowem, które najczęściej możemy usłyszeć z ust Błażeja jest QMS, czyli system zarządzania jakością. To taka centralna baza danych, w której spisane są procedury firmy oraz dokumentacja potrzebna do codziennej pracy. Przez ostatnie kilka miesięcy Błażej zaangażowany był w projekt stworzenia nowego systemu QMS, który wpisuje się w bieżące potrzeby EPOS.

Oboje niedawno wrócili z kilkudniowego pobytu w siedzibie głównej firmy w Ballerup, gdzie mieli okazję spotkać się na żywo z członkami swoich zespołów, jak również uczestniczyć w audycie normy ISO 9001, któremu poddany był EPOS.

Audyt ten miał potwierdzić, czy firma spełnia kluczowe wymagania standardu ISO 9001, takie jak na przykład, zarządzanie ryzykiem, podejście do zmiany czy też zagadnienie przywództwa w organizacji.

Audytor bardzo pozytywnie ocenił nowy system zarządzania jakością i jego funkcjonalność, nie wykryto żadnej niezgodności. Cały proces przebiegł pomyślnie, a sam audytor podzielił się z nami kilkoma ciekawymi spostrzeżeniami, które mogą być pomocne w ukierunkowaniu zarządu firmy na przyszłe działania.

Marysia i Błażej przyznali, że możliwość obserwacji takiego audytu, jak również osób bezpośrednio w ten proces zaangażowanych, pozwala spojrzeć z innej perspektywy na działania firmy.

Dla obojga był to też cenny czas, który mogli spędzić z kolegami i koleżankami ze swoich zespołów. Mogli na żywo porozmawiać z osobami na co dzień pracującymi w innych działach, co nie tylko usprawnia komunikację, ale również buduje wzajemne zaufanie w środowisku pracy.

Jak podkreślają, pozytywna ocena audytora oraz  podziękowania od samego Prezesa EPOS, Jeppe Dalberg-Larsena były bardzo motywującym czynnikiem do dalszego działania.

Na czele zespołu bezpośrednio zaangażowanego w cały proces audytu stał Henrik Meincke, Process Quality Manager, pod którego skrzydłami i czujnym okiem na co dzień, działa Błażej.

Szczeciński zespół EPOS jest zróżnicowany zarówno pod względem osobowości, jak i pełnionych obowiązków. Marysia i Błażej zajmują się szeroko pojętym terminem quality, podczas gdy reszta zespołu specjalizuje się w działaniach operacyjnych, sprzedaży oraz obsługą klienta. Ta różnorodność pozwala nie tylko na urozmaicenie codziennej pracy członków zespołu, ale również pomaga mieć szersze pojęcie na temat działalności firmy.

O autorze

Michalina
Michalina, EPOS Customer Service
Pochodząca z Kociewia 'napływowa' Szczecinianka do cna zakochana w tym mieście. Od 11-go roku życia fanka Depeche Mode. W wolnych chwilach czyta książki, spaceruje po Szczecinie lub 'plumka' na akordeonie.